lørdag 19. mai 2012

Det handler om å leve!

Når du blir alvorlig syk, slik jeg ble, da får man plutselig fokus. Jeg har sagt noe slik som å se døden i øynene, vel......det er faktisk noe som er enda riktigere å si. Nemlig at det er da livet banker på! det er da du virkelig kjenner at du lever, det er det det handler om. Det handler om å LEVE, ikke å dø. Husk det, hver dag, kjenne på livet. Hver dag, ett valg, god dag kontra dårlig dag. Man kan ha kjempevondt.......men allikevel, du kjenner at du lever akkurat da! Hver nerve i kroppen, senstiviteten, blodet som bruser rundt i årene, livet.

Vi vet jo alle at vi en dag skal dø, så da er det egentlig å fokusere på hvordan vi vil leve livet vårt. Ingen andre kan leve ditt liv, ikke kan vi styre andres liv, men vårt eget liv er vårt ansvar. Når man blir syk, så er det livet som banker på og sier; kjenner du at du lever? Steller du pent med deg selv? Ser du deg selv i speilet om morgenen og sier; hei du, jeg er glad i deg. Jenta mi jeg, jeg er en juvel i samlingen min. Ach, det har tatt meg ca 50 år å komme hit. Endelig kan jeg holde rundt meg selv og si at jo, jeg trives med meg. Absolutt en fordel når jeg er den eneste jeg bor sammen med, så nå kan jeg kose meg alene hjemme. Lage god mat til meg selv, rigge meg til i sofalongen, nyte roen og ha det fint.

Så kjenn at du lever, gjør noe bra for deg selv, kos deg. Gjør en ting hver dag som gir livet mening, som får deg til å kjenne deg vel. Lukk opp og slipp livet inn, det er verdt det!

Ingen kommentarer: